Monday, August 8, 2011

Hanya padamu, Ya Allah

Assalamualaikum & Selamat Petang

Terlalu banyak perkara yang makin lama, makin aku tahu mengenainya..
Dan benda yang aku tahu membuatkan hati aku begitu sakit sekali, walau aku tahu itu adalah satu cerita yang dah lama berlaku...ketika itu aku tidak lagi mengenali siapa dirinya dan saat itu aku bersama orang lain...begitu juga dia...

Perasaan sakit itu melebihi segalanya...tidak sepatutnya untuk aku merasai semua itu tapi lagi aku memikirkan...lagi sakit kepala aku...macam mana untuk aku buat-buat yang aku tidak pernah mengetahuinya...alangkah indah jika aku tidah mengetahui tentangnya walau sedikit pon..hati dan kepala kau tidak sakit memikirkannya...sudah bertahun perkara itu berlalu, tapi aku takut andai aku akan di perlakukan seperti yang lain...kepercayaan aku makin berkurang..aku tidak begitu yakin...

Aku takot, aku jua seperti yang lain...saat aku mendengar segala cerita tentangnya, hati aku berdetik ketakutan..dan tidak pernah terlintas di fikiran aku yang dia seperti itu..bagi aku dia bukan jenis yang sebegitu, tapi aku salah...aku berharap dia bersikap lebih matang seperti umurnya...Mungkin betul apa yang di ungkapkan oleh adiknya, biarlah kita ini jadi orang ke berapa dalam hidupnya, yang penting hati dan cintanya adalah jujur hanya pada kita...aku berharap apa yang di ungkapkan oleh adiknya adalah betul...

Aku tidak sama sekali mencari kecntikan, tapi aku mencari hati yang tulus..tanpa jemu untuk menyintai aku sehingga hilangnya aku dari bumi nyata ini...sebegitu juga aku, cinta aku untuk seseorang yang bergelar lelaki...akan aku menyintainya seluruh hati aku untuk dirinya sehingga akhir hayat aku...Masih wujud ker semua itu?

Kepala aku makin serabut memikirkan perkara yang tidak sepatutnya untuk aku berfikir..tapi kenapa aku masih memikirkannya...mungkin kerana aku takut, takut kehilangan...Andai dia bukan untuk aku Ya Allah, berilah aku petunjuknya..Janganlah engkau memberi kenangan pada aku yang suatu masa nanti tidak dapat untuk aku lupakannya...Sesungguhnya, hanya engkau yang mengetahui segalanya...Yang terbaik dalam setiap kehidupan manusia...Termasuk juga aku..Amin...Insyaallah...

No comments:

Post a Comment