Monday, June 13, 2011

2.00 a.m

Assalamualaikum & Selamat Tengahari semuanya...


Segalanya terjawab...
Penantian yang begitu lama aku tunggu, akhirnya terjawab jua..
Tekaan aku selama nieyh tersangat laa betul...
Hanya aku tidak mempunyai bukti untuk mengukuhkan lagiapa yang aku fikirkan selama ini...Tapi pagi semalam segalanya terjawab...Dan aku mendapat jawapan yang pasti...tanpa aku mencari ia datang sendiri...Betapa besarnya KUASA ILLAHI....Segalanya terungkai dengan begitu senang tanpa susah payah untuk aku mencari....

Sesungguhnya kuasaMU begitu besar YA ALLAH...Engkaulah yang MAHA MENGETAHUI segalanya yang berlaku di bumi yang fana nieyh....Aku bersyukur kepadaMU YA ALLAH ENGKAU memberi aku petunjuk...Petunjuk disebalik semua yang berlaku...Sesungguhnya aku percaya dengan KEBESARAN KUASAMU...telah terbukti segalanya...Hanya masa yang menentukan segalanya...penentunya hanya CEPAT atau LAMBAT kebenaran itu akan muncul....

Sembunyilah semampu yang engkau sembunyikan..Sesungguhnya KUASA ALLAH adalah lebih besar...Lebih besar dari segala-segalanya....Ingatlah bahawa KUASANYA tiada tandingan..Hanya DIA yang berkuasa....Aku bersyukur kepadamu YA ALLAH...Tersangat bersyukur....

Walau aku sendiri tahu kebenaran yang aku tahu teramat menyakitkan hati aku...Tapi sekurang-kurangnya penantian aku mendapat habuannya...Saat aku menulis, hati kecil aku turut menangis mengenangkan apa yang berlaku pada diri aku...Sakit yang teramat sangat sehinggakan aku pasti parut ini tidak akan sama sekali hilang dalam diri aku sehingga waktu menjemput aku untuk pulang ke sana....Tidak akan sama sekali...

Aku memaafkan atas apa yang berlaku...tapi parut ini tidak akan hilang..Semoga engkau mengerti segala perit yang aku tanggung..Satu persatu badai yang aku tempuh..yang aku sendiri sebenarnya tidak menyangka..Tidak menyangka yang engkau akan perlakukan aku seperti itu...Samada sengaja atau tidak disengajakan..Hanya diri kau yang boleh menjawab segalanya....

Tapi aku tidak akan pernah sama sekali memperlakukan seperti mana yang engkau lakukan kepada aku...itu kerana cinta aku adalah ikhlas untuk kau...ikhlas dari hati aku...kerana aku tidak akan sama sekali memperduakan cinta aku sendiri...lafaznya cinta aku kepada engkau, saat itu aku telah berikan cinta aku untuk engkau jaganya sebaik yang mungkin tanpa melukai cinta itu...

Dengan apa yang berlaku, hanya senyuman yang terukir saat nieyh...
Tidak guna untuk aku meleting, kerana semua itu tidak akan sama sekali untuk berpatah kembali....Apa yang terjadi sudah pun terjadi...Aku redha dengan apa yang aku lalui...Mungkin berdiam adalah lebih baik untuk aku ketika ini...Semoga engkau sedar dengan apa yang engkau lakukan...Andai engkau masih ragu..Haruslah bagi engkau untuk memilih yang terbaik untuk kehidupan engkau tanpa menyakiti mana-mana pihak...

Kepercayaan aku makin luntur...luntur dengan apa yang terjadi pada aku..
Hati aku makin berkecai dek kerana pelakuan kau...
Kesetiaan dan kejujuran yang aku lemparkan dalam hubungan ini,tidak bernilai langsung...aku akan tetap setia pada kau sehingga sampai suatu masa dimana kau betul2 meragut setia aku itu...Saat itu, aku akan terus pergi tanpa menoleh kebelakang lagi...tidak akan pernah untuk kembali kepada kau lagi....tidak sama sekali...peluang yang aku bagi engkau patut hargainya....bukan mempergunakan peluang itu...

Aku bersyukur sehingga saat nieyh, hati dan cinta aku masih pada engkau..walau macam2 yang engkau lakukan...maafkan aku kerana kepercayaan aku terhadap bukan seperti dulu lagi...Kita sama-sama berdoa semoga ALLAH memberikan yang terbaik untuk kita...Hanya DIA yang berkuasa...Aku tidak berani lagi untuk simpan kepercayaan itu...

* Segala pilihan adalah dari kita,Selebihnya ALLAH yang akan menentukannya.
saya minta maaf...

No comments:

Post a Comment