Monday, February 14, 2011

Tidak selamanya indah

Hye blogger...
Baru pagi tadi aku berasa gembira..tapi tika saat nieyh hati aku terasa sedih..puncanya aku sendiri tidak tahu..mood aku tiba2 berubah mengikut langkah hatiku ini...Semakin lama semakin berubah..Permulaan segalnya indah,teramat indah sehinggakan terasa dunia ini hanya kita yang punya..Seolah-olah,hanya kita yang wujud di muka bumi ini...Tapi sekian lama, perubahan kian ternampak..Satu demi persatu..Mengapa perlu ada perubahan kalau itu yang kita pilih????Kenapa???Adakah kerana sudah bosan???Jemu mahupun muak???Istilah itu tidak patut wujud jika itu jalan yang kita pilih..Tidak boleyhkah jika kita teruskan kebahagian itu selamanya...Semakin hari, semakin lain...Adakah itu hanya firasat aku??atau perasaan aku semata-mata???Aku keliru..Aku sendiri tahu dalam kebahagian itu pasti akan ada kedukaan..Dan aku perlu tempuh semua itu...Tapi aku tidak cukup kuat...Dan apa yang aku dapat rasa, aku makin jaoh..Dan aku harap perasaan seperti ini tidak lama bersarang dalam hatiku ini..Kerana aku penat untuk merasa semua itu..Cinta aku bukan mudah untuk beralih dengan begitu saja...Andai kata aku bukan lagi cinta yang wujud, aku mengerti..Kerana aku memahaminya walau aku bakal disakiti...Kadanag-kadang dengan perangai kitalah, ia akan membuatkan hubungan itu makin pudar tanpa kita sedari..Dikala kita sedar semua itu, masanya sudah terlambat...Diam itu tidak bermaksud kita setuju dengan segalanya...Diam itu mungkin akan membawa seribu pertanyaan...Aku tidak dapat jangka berapa lama perubahan ini akan berterusan...Semoga tuhan mendengar hati kecilku ini berkata...

No comments:

Post a Comment