Thursday, February 17, 2011

Membasahi pipiku..

Hye guys...
Hatiku terguris sangat dengan apa yang berlaku semalam malam...
Bermulanya dari jam 8.47 malam, aku mesej laa my hubby, cam biasa laa permulaan msj kitorang,aku akn mulakan dengan panggilan dia dulu...

Mesej aku:b..

Dah beberapa minit berlalu, aku try laa utk kol dia..panggilan stil oke coz dia x off pon juz dia x pick up fon...aku mati2 ingat yang dia tengah sembang2 dengan kuarga dia...aku tgu lg..then,bpa mint kmdian aku mesj dia lg...

Mesej aku:b watpe???

stil menyedihkan,dia tetp xblas mesej aku...start drpda situ aku trus dan trus kol dia,tp memg dia x pick up fon aku...sehingga laa menimbulkan curiga aku terhadap dia..dan aku mula sedh dengan apa yang berlaku...macam2 perkara yang terlintas dalam fikiran aku...owhhhh...so sick that time!!! i can't think anythng...agak berbelas juga laaa miskol dalam fon dia tuh...aku sendiri pon x egat bapa kali aku dok kol dia...dalam masa yang sama aku juga hntar lagi mesej kat dia...mesej yang agak pedih untuknya,tapi masa tuh aku xleyh nak pk aper2 lagi sebabnya dia xpernah wat aku cam nieyh...tapi aku xleyh laa cite mesj aper yang aku hntar padanya sb aku ase sedkit persnal...Sehingga laaa jalan terakhir yang terlintas dalam fikiran aku,menelefon adik perempuannya...mula2 aku memang segan sangat,tapi disebabkan hati aku makin sakit aku kuatkan juga ati aku untuk kol adik dia...

Perbualan aku dengan adik perempuannya:

Aku:Hye zulis..nieyh wani nieyh...sowi yeaa wani ganggu..nak tnya sham ada kat umah x???

Zulis:Hye..owh wani...sham???(dia snyap jap)..erm dia keluar..td dia tdo pastu dia keluar...

Aku:(sangat2 terkejut dengan jawapan yang aku terima)..tapi aku berbual..owh yeke...dia pa mane erh???

zulis: xtaw laa plak...

Aku..owhh oke...nieyh dia balik x lg???

Zulis: xlagi..

Aku:Sangat2 sdh..then utk akhir perbualan itu,aku tnya watpe nieyh???nti kim salam kat pak cik n mak cik yeaa...asslmualaikum..

Zulis:tgah stdy..oke..

*Tanpa aku sedari kedua-dua pipi aku basah..dan air mata makin laju membasahi pipi aku...Aku sakit sangat waktu tuh...

Dan tanpa disedari sham pon kol aku dan mesej aku dengan menyatakan bahawa dia tertido coz sakit pala sangat...Tapi masa itu aku xdapt trma dengan alsan yang dia beri...ati aku sangat terluka malam tuh...itu kerana aku tidak pernah sama sekali layan dia sebegini rupa...Macam2 laa mesej yang dia hntar utk jelaskan segalnya...That time aku xnak dgar aper2..Malam pon dah makin lewat, dan aku hanyutkan malam aku dengan tidur yang lena setelah menangis sepuas-puasnya...

Tidak dinafikan hati aku tersangat terguris dengan aper yg berlaku semalam...aku tidak sangkakan perkara seperti ini berlaku...sejujurnya aku tidak sekuat yang kau sangkakan..adakalanya aku lemah...Aku memohon perlindungan dan kebhagiaan dari kau...Tolonglah jangan sakiti aku seperti mana aku sedaya upaya untuk menjaga hubungan ini...dan sedaya upaya aku untuk tidak menyakiti hatimu...kerana sakitnya hatimu, hati aku pun akan turut sakit..Aku berharap engkau mengerti apa yang ingin aku sampaikan ini...Sesungguhnya..Kita cubalah untuk menjadi yang terbaik dalam hubungan ini...Sayangilah hubungan ini seperti mana anda menyayangi keluarga anda...Kerana ketulusan hati akan kian terpancar kalau hati kita bersih menyayangi seseorang itu...

*Renung-renungkan lah untuk kebaikan bersama....

No comments:

Post a Comment