Thursday, February 24, 2011

Tanpa di duga...segalanya terjawab

Assalamualaikum & Selamat pagi semua....

(Tarik nafas panjang)...ehehhee...
Tanpa aku sendiri duga dan jangka, akhirnya ketakutan yang sering bermain di fikiran aku akhirnya terjawab jua...Demi Allah, aku tidak jangka apa yang akan takot dan cuba untuk elak akhirnya terjadi jua kepada diriku aku sendiri..Subhanallah...terkejut dengan apa yang aku baca dan lihat...Orang aku sayang, tegar melayan aku sebegini rupa...sedangkan aku menyayangi dan menyintainya sepenuh hati aku...dari dalam sudut hati aku sendiri...
Mengapa ini yang engkau lakukan kepada diriku nieyh????
Berdosakah diriku ini menyintaimu sehingga tegar engkau lakukan perkara seperti kepada diriku...Dimana janji-janji yang kau taburkan suatu ketika dahulu....Saat engkau ingin memiliki diriku dan hatiku inieyh...Tanpa aku duga...Segalanya terjawab...Perubahan yang aku nampak pada diri kau, akhirnya aku dapat segala jawapan pada persoalan yang aku sering bertanya pada diriku ini....Kau berjaya membuat hati aku hancur dan punah...Dan kau jua berjaya membuat aku jatuh cinta pada kau suatu ketika dahulu...
Tapi semua itu hanya dusta semata-mata kan????
Aku bodoh tidak dapat menilai yang mana satu yang betoi2 menyintai diriku...
Aku sentiasa ingatkan diriku bahawa yang aku nieyh dah da seseorang yang istimewa...dan bila aku egat semua tuh, aku cuba untuk menjadi setia pada cinta kita suatu masa dahulu...Tapi akhirnya, kau sendiri yang tabur racun pada cinta kita....
Aku rela lepaskan kau pergi kerana dia adalah wanita terdahulu yang datang dalam hidup kau sebelum aku...
Hidup kita nieyh sebenarnya kita tidak boleyh tamak...Memadailah satu jika itu yang dapat memberi kita kebahagian...Dan kadang-kadang kerana tamak laaa, kita akan hilang kesemuanya....Bak kata orang, biarlah hilang satu daripada hilang kesemuanya....Pegang kata-kata ini...

Saat aku membaca apa yang terpapar pada paparan itu, hati aku hancur...aku tidak mampu lagi untuk berkata-kata...Hanya terdiam untuk seketika, ssehingga aku tidak sedari yang pipi aku sudah dibasahi...Ya Allah, sesungguhnya engkau maha segalnya..Sesungguhnya berikanlah aku petunjuk dan kekuatan dalam menempuah badai ini Ya Allah...Aku tidak sekuat yang di sangkakan....

Aku memohon padamu Ya Allah...Dengarlah doa hambamu ini...
Masa akan menetukan segalanya...
Saat ini hati aku sakit kerana disakiti orang yang aku percaya...
Dan kepercayaan aku itu diragut...
Terima kasih untuk semuanya...

Keyh laaa,nti aku sembang lagi yeaa...(mau wat keja nieyh...ehehehhee)

Daaa daaaa guys... (doakan kebahagian aku yeaa) Thanks..

4 comments:

  1. banyak kan bersabar...,...cinta datang dn pergi, tpi kadang2 manusia x sedar yang cinta sejati datang menanti tapi x dihargai..yang hanya nampak dimata keindhan dunia...tpi didalam penuh sengsara..tpi segala yang berlaku ade hikmahnya

    ReplyDelete
  2. yeah..hanya bersabar dalam segala hal..semoga ketenangan akan dapat dalam diri ini... ;)

    ReplyDelete
  3. macam tue la...wanie senyum kit...jgn tensyen2 k...dn jgn layan sngt perasaan tue...yang baeknyer sentiasa ingt Allah..sbb hanya Dia yg maha mengetahui dugaan untuk wanie nie

    ReplyDelete
  4. ehhehee..btoi2x..senyum jer.. :)..thanks gie..sentiasa egat Allah hati kita akan tenang.. :)

    ReplyDelete